پست ثابت...


مبارزه با شیطان و شیطان پرستی

مبارزه با شیطان و شیطان پرستی

:Click on the language translation


 

    فارسی                english                    العربیه    


         کانال مبارزه با شیطان                          

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
داستان مردی که در حمام زنانه کار می کرد+عکس واقعی 1 5368 sepidgroup7
امید بخش ترین آیه قرآن کدام است/حتما بخونید و از دست ندهید 1 3843 amirbolt
شعری بسیار زیبا درباره 174 شهید غواص 0 1678 antilucifer121
عکس واقعی قاسم سلیمانی و ابو عزراییل+دانلود 0 3773 aliplus
پناه بردن ستاره مشهور هالیوود به قرآن کریم + عکس واقعی 0 3103 reza
فعالیت بی‌سابقه یک جنبش شیعه در غزه + عکس 0 1809 reza
عزاداری باشکوه زائران کاظمین در سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)+تصاویر 0 1565 montazar
فتوای جدید و جنجالی مفتی سعودی درباره همسر 0 2581 reza
بالاخره عذاب الهی بر برج شیطان در مکه نازل شد+تصاویر واقعی 0 4065 reza
تاریخچه تاسیس آل سعود(آل شیطان)+عکس مستند 0 1992 reza
دانلود جدیدترین سخنرانی رائفی پور درباره تحولات یمن+پخش آنلاین 0 1895 zero
شعری که آیت الله بهجت درباره امام زمان(عج) زیر لب زمزمه میکرد+دانلود عکس متنی 0 2872 havij_xx
رژیم سعودی و تکرار جنایتهای رژیم صهیونیستی+عکس بدون سانسور 0 1977 saderang
عکس زیبای دعا برای ظهور...+لینک دانلود 0 2060 jalal
تحلیل روزنامه گاردین از حمله عربستان به یمن چیست؟/ترس عربستان از نفوذ ایران در یمن 0 1480 zero
اثرت مهم قرآن 0 1726 melissa2015
ایا امام زمان در جزیره برمودا هستند؟

بسم الله الرحمن الرحیم

 

عکس واقعی امام زمان عج الله تعالی الشریف 

:به گزارش سایت مبارزه با شیطان

 

امام زمان(عج) در حال حاضر در کجا تشریف دارند؟ قضیه مثلث برمودا چیست؟ و آیا این گفته صحیح است که حضرت در آنجا تشریف دارند؟

از آنجایی که حضرت در پس پرده غیبت زندگی می کنند و لازمه غیبت نیز پنهان زیستی کامل است، به همین جهت هیچ خبری از محل زندگی ایشان وجود ندارد و نباید هم در این زمینه خبری وجود داشته باشد؛ زیرا مخالف با حکمت غیبت و خطری بزرگ برای وجود نازنین ایشان است .
متاسفانه در مورد زندگى حضرت در مثلث برمودا یا جزیره‏ ى خضراء برخى افراد به داستان جزیره‏ خضراء تمسک کرده اند و آن را بر مثلث برمودا تطبیق کرده و بر اساس آن گفته‏ اند که امام عصر(ع) با خانواده و فرزندانشان در این جزیره زندگى مى‏کنند.
منشأ این پرسش و سایر برداشت‏هایى که در مورد محل زندگى امام زمان(عج) و پیوند آن با جزیره خضراء و مثلث برمودا صورت گرفته، داستانى است که علامه مجلسى در بحارالانوار نقل کرده است. ابتدا خلاصه‏ اى از این داستان طولانى نقل مى‏شود و ضمن نقد و بررسى آن، پاسخ سؤال ارائه مى‏گردد. علامه مجلسى مى‏گوید : «رساله ‏اى یافتم مشهور به داستان جزیره خضراء... و چون آن را در کتاب‏هاى روایى ندیدم، عین آن را در فصل جداگانه اى آوردم... بر اساس این داستان، شخصى به نام زین الدین، على بن فاضل مازندرانى نقل مى‏کند :

سال‏ها در دمشق نزد شیخ عبد الرحیم خنفى و شیخ زین الدین على مغربى اندلسى، تحصیل مى‏کردم. روزى شیخ مغربى عزم سفر به مصر کرد. من و عده‏ اى از شاگردان با او همراه شدیم؛ تا اینکه به قاهره رسیدیم. استاد مدتى در الازهر به تدریس پرداخت. پس از مدتى، نامه‏ اى از اندلس آمد که خبر از بیمارى پدر استاد مى‏ داد. وى عزم اندلس کرد؛ من و برخى از شاگردان با او همراه شدیم.
در یکى از قریه هاى اندلس، بیمار شدم؛ به ناچار استاد مرا به خطیب آن قریه سپرد و خود به سفر ادامه داد. سه روز بیمار بودم. پس از آن روزى در اطراف ده قدم مى‏زدم که کاروانى از طرف کوه‏هاى ساحل دریاى غربى وارد شد و با خود پشم و روغن و کالاهاى دیگر داشت. پرسیدم : از کجا مى‏آیید؟ گفتند: از دهى از سرزمین بربرها که نزدیک جزایر رافضیان(شیعیان) است.
هنگامى که نام «رافضیان» را شنیدم، مشتاق زیارت آنان شدم. تا محل آنان، 25 روز راه بود (دو روز بى‏آب و آبادى و بقیه آباد) حرکت کردم و به سرزمین آبادى رسیدم. آنجا جزیره ‏اى بود با دیوارهایى بلند و پرچم‏هاى مستحکم که بر ساحل دریا قرار داشت. مردم آن جزیره، شیعه بودند و اذان و نمازشان به شکل شیعیان بود. در آنجا از من پذیرایى کردند، پرسیدم: غذاى شما از کجا تأمین مى‏شود؟ گفتند : از جزیره خضراء در دریاى سفید که جزایر فرزندان امام زمان(عج) است که سالى دو مرتبه براى ما غذا مى‏آورند.
مدتى منتظر شدم تا کاروان کشتى‏ ها از جزیره خضراء رسید. فرمانده آن، پیرمردى بود که مرا مى‏شناخت (اسم من و پدرم را نیز مى‏دانست). او مرا با خود به جزیره خضراء برد؛ شانزده روز گذشت، آب سفیدى در اطراف کشتى دیدم و علت آن را پرسیدم؛ شیخ گفت: این دریاى سفید و آن جزیره خضراء است. این آب‏هاى سفید، اطراف جزیره را فرا گرفته است و هرگاه کشتى دشمنان ما وارد آن شود، غرق مى‏گردد. وارد جزیره شدیم؛ شهر داراى قلعه‏ ها و برج‏هاى زیاد و هفت حصار بود... بحار الانوار، ج 52، ص 159 ؛ اثبات الهداة، ج 7، ص 371.
درباره این داستان، نظرات مختلفى ارائه شده است :
1.
گروهى اندک بر این عقیده‏اند که داستان واقعى است.
2.
برخى از کسانى که اصل داستان را پذیرفته‏ اند، آن را با «مثلث برمودا» تطبیق داده ‏اند ر.ک : ناجى نجّار، جزیره خضرا و تحقیقى پیرامون مثلث برمودا ؛ سید جعفر رفیعى، جزیره خضراء.
3.
پژوهشگران بزرگى چون آقا بزرگ تهرانى، علامه شوشترى، علامه جعفر مرتضى عاملى، شیخ جعفر کاشف الغطا و... بر این عقیده ‏اند که داستان جزیره خضرا واقعیت ندارد و بر حکایت نقل شده، اشکالات متعدّد سندى، تاریخى و متنى وارد کرده و آن را از درجه اعتبار ساقط کرده‏ اند سید جعفر موسوى نسب، مقاله جزیره خضرا، نینوا و انتظار، تأمّلى نو، ص 26.

یک. بررسى سندى و منابع داستان
1-1.
منابع و مدارک‏
این داستان ابتدا در مجالس المؤمنین قاضى نور اللَّه شوشترى(1019ه .ق) نقل شده و آن گاه در کتاب بحار الانوار آمده است. صاحب بحار الانوار مى‏گوید: «این داستان را در کتاب‏هاى معتبرى ندیدم»؛ یعنى، آن را از یک کتاب خطى ناشناخته نقل کرده است. پس نمى‏توان منبع معتبرى براى آن در نظر گرفت؛ در این صورت از درجه اطمینان و اعتبار ساقط است.
1-2.
راوى داستان‏
شخصیت اصلى داستان، بیش از یک نفر نیست (على بن فاضل مازندرانى) ؛ ولى کتاب‏هاى رجالى و معاصران او، نامى از وى به میان نیاورده و او را تأیید نکرده‏ اند. پس نمى‏توان به صحت روایت او اطمینان داشت.

دو. بررسى متن داستان‏
2-1.
وجود تناقضات و تضادها
در متن داستان، تضادهایى به چشم مى‏خورد. در بخشى سید شمس الدین به راوى داستان مى‏گوید: من نایب خاص امام هستم؛ ولى خودم آن حضرت را تاکنون ندیده ‏ام؛ (در حالى که در عصر غیبت کبرى، امام نایب خاص ندارد)! پدرم نیز آن جناب را ندیده؛ ولى سخنش را شنیده است. اما جدم هم خودش را دیده، هم حدیثش را شنیده است.
با این حال خود او در جاى دیگر مى‏گوید: من هر صبح جمعه براى زیارت امام به آن کوه مى‏روم و خوب است تو هم بروى. شیخ محمد هم راوى داستان گفته است: فقط سید شمس الدین و کسانى مانند وى مى‏توانند خدمت امام زمان مشرف شوند (تناقض).
2-2.
بیان نادرست احکام و عقاید
در این داستان دو نکته انحرافى و نادرست وجود دارد که هر دو مردود است:
الف. تحریف قرآن؛ که به اعتقاد شیعه و سنى قرآن مصون از تحریف است و این ادعا به هیچ عنوان پذیرفتنى نیست.
ب. اباحه (نپرداختن) خمس؛ که به اتفاق فقیهان مردود است.
2-3.
بیان محل زندگى امام زمان‏
این مطلب، خلاف بسیارى از روایاتى است که محل سکونت آن حضرت را مخفى و در شهرهاى مختلف و (حتى در میان کوه‏ها) مى‏داند. همین منافى با حکمت و سرّ غیبت است؛ چون «پنهان زیستى» امام براى دفع خطرات احتمالى و مصون ماندن از دشمنان است و در صورت افشاى محل زندگى، احتمال خطر باقى است.
2-4.
وجود سیصد فرمانده و یار خاص‏
اگر داستان را بپذیریم، باید بگوییم که این سیصد نفر (که منتظر ملحق شدن سیزده نفر دیگر هستند)، عمر طولانى دارند و مانند امام زندگى مى‏کنند ؛ در حالى که این مسئله هیچ مستندى ندارد و بلکه بر اساس روایات، آنان به طور ناگهانى از بسترهاى خود غایب مى‏شوند و به امام مى‏پیوندند براى مطالعه بیشتر ر.ک : سید جعفر مرتضى عاملى، جزیره خضراء در ترازوى نقد، ص 201 - 229 ؛ ابراهیم امینى، دادگستر جهان، ص 205 و 206.

سه. جزیره خضراء و مدعیان مهدویت‏
برآیند مباحث گذشته، این است که داستان جزیره خضراء، اعتبار سندى و روایى ندارد و نمى‏تواند اثبات کند که آنجا محل سکونت امام زمان(عج) و فرزندان آن حضرت است یا اینکه او داراى همسر و فرزند است و... حال بنا بر فرض اینکه على بن فاضل مازندرانى، شخصى راستگو بوده و چنین جزیره‏اى را دیده است؛ «باید دید که آیا جزیره خضراء امرى واقعى است یا نه و افرادى که او دیده است، چه کسانى‏اند؟ در پاسخ به طور خلاصه مى‏توان گزینه ‏هاى زیر را بیان کرد :
3-1.
دریاى سفید و جزیره خضراء
دریاى سفید، همان دریاى مدیترانه است که در زبان عرب آن را «البحر الابیض المتوسّط» مى‏نامند. دلیل نام گذارى آن نیز، سفید بودن آب دریا، به دلیل نوع رسوبات آن است. جزیره خضراء نیز قسمتى از انتهاى جنوب غربى اسپانیاى فعلى (اندلس قدیم) است که به همین نام در گذشته اشتهار داشته است و در حال حاضر نیز با نام «Algeiras» شناخته مى‏شود.
در سال 91 ه .ق موسى بن نصیر (فرماندار افریقا از طرف ولید بن عبد الملک) و طارق و یکى از فرماندهان سپاهش آنجا را فتح کردند. از این تاریخ تا قرن نهم و دهم، جزیره خضراء در دست مسلمانان بود و حاکمانى از طرف خلفاى اموى، عباسى و امویان اندلس و فاطمیان مصر، بر آنجا منصوب مى‏شدند. پس از آن نیز بین مسلمانان و مسیحان دست به دست مى‏شد. به هر حال جزیره خضراء مکان مشهورى در اندلس(اسپانیاى فعلى) بوده است.
به نظر مى‏رسد، على بن فاضل، در سواحل جنوبى مدیترانه سیر کرده و از سرزمین بربرها گذشته و به جزیره خضراء نیز رفته است.
3-2.
حکومت موحّدین‏
سرزمین مصر و شمال آفریقا، چندین قرن تحت استیلاى حکومت فاطمى (از فرق شیعه) قرار داشت. همچنین دولت موحّدین - که با عقاید انحرافى مرابطین و... به ستیز برخاست - از نظر پایه‏ هاى فکرى، شباهت زیادى به شیعه داشت.
موحّدین از سال 517 ه . ق به نبرد با مرابطین پرداختند و در سال 541 ه . ق اندلس را فتح کردند. بنیان گذار این حرکت، شخصى به نام محمد بن عبد اللَّه تومرت بود که در «سوس» قیام کرد و خود را از فرزندان «حسن مثنى» مى‏دانست. افکار و عقاید وى عبارت بود از : مبارزه با منکرات و فساد حاکمان، تکیه بر نام «مهدى آل محمد» و تبلیغ وسیع از اهل مهدویت و حتى ادعاى مهدویت (اینکه او مهدى موعود است) و... .
آنان بر قسمت غربى اندلس تسلّط یافته و جزیره خضراء، اشبلیله و قرطبه را فتح کردند. پس مهم‏ترین ادعاى آنان (ترویج موضوع مهدویت و ادعاى آن از سوى محمد بن تومرت)، مى‏توانست در شکل‏گیرى داستان جزیره خضراء نقش داشته باشد. این عقیده در میان پیروان او باقى ماند، به گونه‏ اى که برخى از آنان مرگ تومرت را منکر شدند و باور داشتند که او بار دیگر ظهور خواهد کرد.
از طرفى مسلمانان در آن زمان داراى نیروى دریایى قدرتمند و کشتى‏هاى فراوانى بودند و بر کلیه سواحل دریاى مدیترانه تسلّط داشتند و دولت موحدین نیز در آن زمان، در اوج عظمت بوده و پایگاه دریایى بزرگ و نیرومندى تأسیس کرده بودند.

نتیجه گیرى‏
از مجموع آنچه در این بخش گفته شد بر مى‏آید که :
1.
تفکر مهدویت و تکیه بر ظهور مصلح فاطمى(از نسل فاطمه زهرا«س» از جمله موضوعاتى بوده که در آن سامان تبلیغ مى‏شده است و عده ‏اى در آن سامان مدعى مهدویت بوده ‏اند. دولت فاطمى نیز «تفکر مهدویت» را نشر مى‏داده است.
2.
امکان دارد على بن فاضل، خود به سرزمین اندلس و جزیره خضراء مسافرت کرده باشد و در زمان سفر او، در جزیره خضراء، حکومتى شیعى و از اعقاب موحّدان و یا خاندان‏هاى دیگر شیعى حاکم بوده‏ اند ؛ ولى على بن فاضل، مهدى موعود مورد ادعاى آنان را با معتقدات شیعه اثنا عشرى، اشتباه گرفته و هنگام نقل نیز، عقاید خود را با آن مخلوط کرده است.
3.
احتمال دارد على بن فاضل، خود به سرزمین اندلس و... سفر نکرده است؛ بلکه از دیگرانى که در آن سرزمین (و جزیره خضراء) تردّد داشته ‏اند، اخبارى را از حکومت مهدى (ابن تومرت) و فرزندان و جانشینان او و یا دیگر حکومت‏هاى شیعى، شنیده و آرمان‏هاى خود را با آنچه که شنیده است، تطبیق داده و یا داستانى از سفر خود به جزیره خضراء مطرح کرده و افراد هم که آن را شنیده ‏اند (به علت کم اطلاعى از حوادث تاریخى آن زمان)، آن را بدون هیچ نقدى، نقل کرده‏ اند.
حاصل آنکه ماجراى جزیره خضراء، مخلوطى از واقعیات آن زمان است که رنگ شیعه اثنا عشرى به آن زده شده و در کتاب‏هاى شیعه راه پیدا کرده است. ر.ک : مجتبى کلباسى، بررسى تاریخى داستان جزیره خضراء، فصلنامه انتظار، ش 2، ص 110-126.
در پایان گفتنى است در موضوع امام زمان(عج) که از عقاید حتمى و جهانى همه مسلمانان است، سزاوار نیست که با اتکا به خبرهاى غیر موثّق و حدسیّات، سخن گفت.
برای مطالعه بیشتر ر.ک : مهدویت (پیش از ظهور ) رحیم کارگر ، نشر معارف .

منبع: پرسمان دانشجویی




:: موضوعات مرتبط: امام زمان ,
:: برچسب‌ها: سایت مبارزه با شیطان , انتی لوسیفر , antilucifer , antilucifer.ir , امام زمان در کجا زندگی میکند , محل زندگی امام زمان کجاست , امام زمان و جزیره برمودا , امام زمان و مثلث برمودا , محل زندگی امام زمان , امام زمان و جزیره خضرا , ایا جزیره برمودا واقعیت دارد , جزیره خضرا کجاست , امام زمان در جزیره برمودا , با کیفیت ترین عکس امام زمان , عکس امام زمان , دانلود مجموعه عکسهای امام زمان , تصاویر امام زمان , دانلود پکیج عکس امام زمان , مبارزه با شیطان , عکس واقعی امام زمان ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 55
نویسنده : سرباز گمنام
تاریخ : پنجشنبه 24 اسفند 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]


بازدید : [Post_Hit]